Translate

dilluns, 11 de juliol del 2011

ÉS NECESSARI UN CANVI DE PARADIGMA.

El paradigma de l´actual societat materialista-consumista és el següent:
FER-TENIR-SER
Aquest paradigma provoca que a la ment humana no li importi com aconseguirà les coses, ja que el que importa és tenir moltes coses materials per a poder ser algú i és imprescindible per a ser feliç. (Tenint en compte que només a Espanya cinc milions de persones sofreixen depresió, aquest paradigma no implica benestar per a la societat).
El nou paradigma seria:
SER-FER-TENIR
Per a poder realitzar-nos i ser feliços el primer que importa és ser persones amb qualitat humana: honests, responsables, íntegres, coherents, autèntics, tolerants, amables, respetuosos etc...
Si som més humans, el fer serà de millor qualitat i el nostre tenir vendrà per sí sol.

Això ho podem traslladar al món empresarial: Quines són les empreses que han sortit més aviat de la crisi? Doncs, les empreses que tenen implantat un codi ètic de conducta tant en les relacions amb els treballadors com amb els clients i proveïdors. Les empreses amb un equip humà integrat i cohesionat on tots, independentment del rang que ocupaven dins l´empresa han aportat tot el que han pogut per tal de que l´empresa no s´enfonsàs...